حمل کردن ایران فعالیت آمریکا فرانسوی

حمل کردن: ایران فعالیت آمریکا فرانسوی آمریکایی سرمایه گذار سرمایه گذاری خودروسازان داخلی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی تیم دولت، هماهنگ نیست / عده ای در درون دولت و عده ای در بیرون آن، دولت موازی تشکیل داده اند ، محسن هاشمی

محسن هاشمی در گفت وگو با روزنامه ایران، در باره موازی کاری با دولت ، «دولت سایه» ، تخریب های دولت، بیانیه حزب عاملان و نکات دیگری توضیح داده است.

تیم دولت، هماهنگ نیست / عده ای در درون دولت و عده ای در بیرون آن، دولت موازی تشکیل داده اند ، محسن هاشمی

محسن هاشمی: تیم دولت، هماهنگ نیست /عده ای در درون دولت و عده ای در بیرون آن، دولت موازی تشکیل داده اند

عبارات مهم : بیانیه

محسن هاشمی در گفت وگو با روزنامه ایران، در باره موازی کاری با دولت ، «دولت سایه» ، تخریب های دولت، بیانیه حزب عاملان و نکات دیگری توضیح داده است.

تیم دولت، هماهنگ نیست / عده ای در درون دولت و عده ای در بیرون آن، دولت موازی تشکیل داده اند ، محسن هاشمی

بخشهایی از این مصاحبه را می خوانید:

پس از بیانیه عاملان و اعتدال و توسعه، جریان برابر مدعی شدپایه های ائتلاف 92 سست شد یا اصلاح طلبان از روحانی عبور خواهند کرد. پاسخ شما چیست؟

ابتدا باید بر این توصیه تأکید کنم که آنچه اتفاق افتاد، تبادل بیانیه از سوی این دو حزب نبود. بلکه ابتدا حزب عاملان بیانیه ای صادر کرد که اتفاقاً متن بسیار متینی هم بود، ولی برداشت های غلطی از آن صورت گرفت. از سوی مقابل، نه خود حزب اعتدال و توسعه، بلکه کمیته سیاسی شاخه جوانان این حزب هم پاسخ داد که این طور به نظر رسید خود حزب نخواست به این بیانیه پاسخ دهد. به هر رو، جهت تحلیل این مناسبت باید به محتوای بیانیه حزب عاملان دقت کرد. اصل بیانیه دادن چندان مهم نیست و هر حزب سیاسی می تواند در هر موضوعی بیانیه ای صادر کند، ولی مسأله این است که باید به متن بیانیه مراجعه کرد و دید آیا منظور از بیانیه، تضعیف آقای روحانی است یا تقویت آقای روحانی.

محسن هاشمی در گفت وگو با روزنامه ایران، در باره موازی کاری با دولت ، «دولت سایه» ، تخریب های دولت، بیانیه حزب عاملان و نکات دیگری توضیح داده است.

برداشت شما چیست؟

آنچه من برداشت کردم، تقویت آقای روحانی در این بیانیه منظور بود. بالاخره اتفاقاتی در کشور افتاده است و پرسشها اقتصادی پیش آمده است که حزب عاملان سازندگی هم به نوبه خود تلاش کرده است جهت عبور از این مشکلات، نظر داده و راهکار ارائه کند. بنابراین این مسأله نباید به عنوان درگیری حزبی یا عبور از آقای روحانی تعبیر شود. بنابراین، اولاً، بیانیه را علیه دولت فرض نمی کنم، بلکه در جهت تقویت دولت می دانم، ثانیاً اینکه اگر هم جهت بعضی سوء تفاهم پیش آمده هست، باید گفته شود که کدام بخش از متن یا کدام مطلب تضعیف روحانی برداشت شده؟ بیانیه جمع بندی موضع حزب است نه تک تک اعضا به این معنا که آن را بنده نوشته باشم یا موافق همه جملات باشم.

فارغ از بیانیه، شما اوضاع ائتلافی که سال 92 شکل گرفت را چطور می بینید؟

به باور من آن ائتلاف نه تنها به هم نخورده هست، بلکه همچنان استمرار دارد. البته زمانی که پیروزی هست، همه دور هم جمع می شوند، ولی هنگامی که که شکستی دیده می شود، احساس تفرقه پیش می آید. لذا آنچه امروز می بینیم، احساس تفرق هست، نه خود تفرق. ضمن اینکه باید دید در قبال دولت آقای روحانی، این تفرق چگونه در حال رخ دادن هست، اعتقاد دارم این تفرق عمدتاً در افراطی های دو طرف، اعم از راست و چپ در حال رخ دادن هست. به این معنی که افراطی های راست، از ابتدا با آقای روحانی همراه نبوده یا متمایل به او نبودند. ولی راجع به رادیکال های چپ، به علت اینکه اصلاح طلبان در این ائتلاف حضور داشتند، خود به خود این طیف اظهار نظر چندانی نمی کرد، ولو اینکه در باطن موافق آقای روحانی هم نبوده باشند، ولی معضلات اقتصادی که بروز کرد، فضایی را فراهم کرد که این افراطی ها راحت تر بتوانند صحبت کنند و حرف بزنند.

تیم دولت، هماهنگ نیست / عده ای در درون دولت و عده ای در بیرون آن، دولت موازی تشکیل داده اند ، محسن هاشمی

آیا همان طور که بعضی تندروها مدعی اند، در نهایت به عبور اصلاح طلبان از روحانی منتهی خواهد شد؟

در گذشته در کشور دو جریان چپ و راست داشتیم که از دوره ای به بعد، به اصولگرا و اصلاح طلب معروف شدند. در دوره ای ولی آیت الله هاشمی رفسنجانی، سردمدار جریان اعتدال شدند، ولی تعریف اعتدال میان چپ و راست یا اصلاح طلب و اصولگرا چندان مشخص نشد. بعضی فکر می کنند اعتدال و میانه روی موضوعی است که میان چپ و راست حرکت می کند. درحالی که معنای آن این نیست، بلکه اعتدال به معنای توجه به عقلانیت و پرهیز از افراط و تفریط و حرکت در جهت منافع ملی هست، به صورتی که انسان براساس آرزوی بزرگ ها بیندیشد، ولی با تکیه بر واقعیت ها عمل کند. لذا اگر اعتدال را درست و به این صورت تعریف کنیم که فرض آقای روحانی بر این است که براساس آرزوی بزرگ ها فکر کند، ولی مطابق واقعیت ها تصمیم بگیرد و تیم و دولت او نیز به همین صورت واکنش‌ها می کند، در این صورت ما شاهد عبور از آقای روحانی نخواهیم بود.

محسن هاشمی در گفت وگو با روزنامه ایران، در باره موازی کاری با دولت ، «دولت سایه» ، تخریب های دولت، بیانیه حزب عاملان و نکات دیگری توضیح داده است.

برخی فقدان تصمیم گیری را یکی از معضلات نظام در 40 سال گذشته می دانند. توانایی تصمیم گیری را در دولت می بینید؟

البته باید توجه داشت که از وقت بروز نوسانات اقتصادی تا امروز، وقت زیادی نگذشته هست، به این معنی که امروز کمتر از 6 یا 7 ماه است که ما پرسشها اقتصادی اخیر را که زیاد آن ناشی از تحریم هست، مشاهده می کنیم. در همین مدت هم، اینقدر مؤلفه ها و عوامل دخیل در اداره کشور عوض کردن کرده است که قطعاً اکنون نمی توان مدعی شد که دیگر به دولت جهت اداره کشور امیدی نیست. به همین علت است که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند دولت باید حمایت شود تا بتواند پرسشها را مدیریت کند.

آیا تیم فعلی این توانایی را دارد که هنگام رسیدن به حد نهایی تحریم، به درستی کشور را اداره کند؟

تیم دولت، هماهنگ نیست / عده ای در درون دولت و عده ای در بیرون آن، دولت موازی تشکیل داده اند ، محسن هاشمی

مسأله مهم دولت آقای روحانی، نبود هماهنگی هست. مسأله ای که عاملان در بیانیه خود به آن پرداخت همین بود که تیمی که می خواهد از بحران عبور کند، باید تیم هماهنگ عمل کند و همدل باشد، اگر همدل نباشد، دچار مسئله خواهد شد.

دولت موازی یا در سایه چگونه عمل می کند؟

ابتدا روشن کنم که هنگامی که از موازی کاری درون دولت صحبت می کنیم، منظور این است که مثلاً عده ای در جایی از دولت نشسته باشند و چیزی خلاف آنچه بانک مرکزی تصمیم گرفته هست، تصمیم گرفته و اجرا کنند. به عنوان مثال، گاهی دیده می شود بانک مرکزی تعیین می کند که ارز چگونه تخصیص یابد، ولی در جای دیگری مثلاً در خود ریاست جمهوری، تعیین می کند که چطور تخصیص یابد. این، همان موازی کاری است که درون دولت اتفاق می افتد. نوعی از موازی کاری هم بین نهادها اتفاق می افتد، مانند همین ستاد بازآفرینی شهری در دولت که فعالیت های آن گاه موازی هست، لیکن بخشی از فعالیت های این ستاد متوجه شهرداری، بخشی وزارت راه و شهرسازی است و این باعث می شود که هر یک از این سه حوزه، تصمیمات متناقض بگیرند.

در حوزه فرهنگ هم ما شاهد موازی کاری هستیم و دولت و نظام دچار تصمیمات متناقض هستند، آیا که اکنون در دولت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال هست، ولی در بیرون دولت، شاهد فعالیت شرکت تبلیغات اسلامی هم هستیم. ولی آنچه بحث و اتفاقاً بحث به مراتب مهم تری هست، دولت سایه هست. به این معنی که مثلاً دولت از طریق وزارت خارجه سیاست خارجی کشور را دنبال می کند، ولی گروه دیگری در جای دیگری که معلوم نیست کجاست و در سایه و دور از انظار نشسته اند، برابر تصمیمات دولت می ایستند. مثلاً گاهی دولت تصمیم می گیرد روابط خود را با فلان کشور اصلاح ببخشد و پرسشها را برطرف کند، ولی این گروه در سایه تصمیم می گیرد که کاری بکند تا میان دولت و دولت مقصد دعوا شود و روابط میان کشور عزیزمان ایران و آن کشور خوب نشود. این همان دولت در سایه است که تصمیم می گیرد کاری بکند تا روابط میان کشور عزیزمان ایران و آن کشور را بهم بزند. به همین علت است که می بینید مدیر جمهوری می خواهد به یک کشور سفر کند، ولی ناگهان خبردار می شوید که سه ایرانی در آن کشور مقصد بازداشت شده است اند. یا در دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی که آقای میتران، مدیر جمهوری وقت فرانسه قصد سفر به کشور عزیزمان ایران را داشت، اتفاق مشابهی رخ داد و این سفر انجام نشد. بنابراین، مسائلی از این دست در سیاست خارجی مشهود است.

در وزارت کشور هم می توان این پرسشها را دید. به عنوان مثال گاه می شود که مدیر جمهوری می خواهد به استانی سفر کرده و صحبت کند، ولی ناگهان می بینیم در آن شهر تنشی ایجاد می شود که باعث می شود سفر مدیر جمهوری لغو شود. همه اینها، نشانه وجود دولت در سایه هست، به این معنی که گروهی، همه پرسشها یک وزارتخانه یا وزیر را زیر نظر دارند و هر جا موافق عملیات و رویکرد آن وزارتخانه نیستند، با یک روش عملیاتی یا تبلیغاتی، آن عمل و برنامه وزارتخانه مذکور را بهم می زنند یا با دادن اطلاعات متناقض به مراجع بالاتر به گونه ای عمل می کنند که دولت نتواند در این زمینه خاص تصمیم بگیرد و عمل کند. این همان دولت در سایه هست. ولی آنچه امروز محل بحث است و اهمیت یافته هست، دولت در سایه است که به اسم دولت موازی مطرح شده است است.

آقای کریمی قدوسی گفت پلاکارد معروف فیضیه قم، برنامه ریزی خانواده آیت الله هاشمی بود. پاسخ شما چیست؟

اصولًا من پرهیز دارم که با افراد از طریق رسانه ها وارد بگو مگو شوم. لذا راجع به این گونه پرسشها پاسخ نمی دهم، بعد اجازه بدهید در این باره هم پاسخ ندهم.

واژه های کلیدی: بیانیه | اصلاح طلب | محسن هاشمی | اصلاح طلبان | ریاست جمهوری | هاشمی رفسنجانی | اخبار سیاسی و اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه